Microtargeting… και η επωνυμία σας στα ύψη!

microtargeting

Τα Social Media και η μηχανή αναζήτησης της Google έχουν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται και προβάλλεται στο κοινό ένας τεράστιος όγκος διαφημίσεων. Ειδικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαθέτουν μια εξαιρετικά ισχυρή δυναμική στον τομέα του microtargeting, καθώς είναι, μέσω των χρηστών τους, σταθερές και αξιόπιστες βάσεις δεδομένων για την προώθηση κάθε επωνυμίας.

Η δυναμική των συγκεκριμένων μέσων ωστόσο κρύβεται πίσω από τις δυνατότητες για στοχευμένη διαφήμιση που παρέχει, καθώς επιτρέπει στις επωνυμίες να στέλνουν διαφορετικά μηνύματα σε διαφορετικούς καταναλωτές με βάση τα δεδομένα των χρηστών. Με αυτό τον τρόπο προκύπτει η εξαιρετικά αποτελεσματική διαφημιστική τακτική της μικρο-στόχευσης, ή αλλιώς microtargeting.

Πώς λειτουργεί όμως αυτή η τακτική;

Το microtargeting είναι μια μορφή διαδικτυακής στοχευμένης διαφήμισης που αναλύει προσωπικά δεδομένα για να εντοπίσει τα ενδιαφέροντα ενός συγκεκριμένου κοινού ή ατόμου προκειμένου να επηρεάσει τις ενέργειές του. Η μικροστόχευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταδώσει ένα εξατομικευμένο μήνυμα σε ένα άτομο ή κοινό, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν ένα άτομο δημιουργεί ένα προφίλ χρήστη σε ένα κοινωνικό δίκτυο, οι πληροφορίες που παρέχονται συλλέγονται, αποθηκεύονται και στη συνέχεια αξιοποιούνται από τους φορείς προώθησης για ευκολότερη προσέγγιση σε όλο και πιο εξειδικευμένα τμήματα του κοινού-στόχου. Η στόχευση κοινού στα social media επιτρέπει την τοποθέτηση διαφημίσεων που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κοινού το οποίο επιθυμεί να προσεγγίσει η εκάστοτε επωνυμία.

Εν ολίγοις, το πλήθος των προσωπικών πληροφοριών σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τις προτιμήσεις, τις συνήθειες του κοινού, επιτρέπουν στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να βλέπουν διαφημίσεις σχετικά με υπηρεσίες και προϊόντα που βρίσκονται στη σφαίρα των ενδιαφερόντων τους (σύμφωνα με τις δημοσιευμένες προτιμήσεις τους) και έτσι εξαλείφεται ένα στοιχείο δυσαρέσκειας που προκύπτει από τον βομβαρδισμό με γενικού περιεχομένου διαφημίσεις.

Η μικροστόχευση αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο μάρκετινγκ, ένα εργαλείο που, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, διευκολύνει σημαντικά κάθε εταιρεία που αναζητά ένα στοχευμένο κοινό.

Η τμηματοποίηση της αγοράς σημαίνει ότι το κοινό στόχευσης δεν δέχεται επίθεση με δεκάδες διαφημίσεις, αλλά του προσφέρονται προσαρμοσμένες προσφορές και διαφημίσεις σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Κατά συνέπεια, το microtargeting είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική τακτική διαφημιστικής καμπάνιας, που αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στην αναγνωρισιμότητα και τα έσοδα μιας επωνυμίας.

Χρησιμοποιώντας την εντυπωσιακή βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι επωνυμίες μπορούν να έρθουν σε επαφή με το κατάλληλο κοινό με έναν τρόπο που ήταν σχεδόν αδύνατος μόλις πριν από λίγα χρόνια.

Η εταιρεία DMSS Marketing Agency, με επικεφαλή των καταξιωμένο Καθηγητή Ψηφιακού Μάρκετινγκ Μιχάλη Μπότα, έχοντας βαθιά γνώση της δυναμικής του microtargeting, αξιοποιεί τη συγκεκριμένη πρακτική για τη δημιουργία διαφημίσεων πλήρως εξατομικευμένων στα ενδιαφέροντα του επιθυμητού κοινού. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα κάθε διαφημιστικής καμπάνιας.