Πάρτε ένα λεπτό από τον χρόνο σας και σκεφτείτε πόσα είναι τα Είδη Digital Marketing. Ο χώρος του Digital Marketing αναπτύσσεται ραγδαία, για όσους δεν το γνωρίζουν, αποτελεί μια ολόκληρη επιστήμη.
Είδη digital marketing
SEO (Search Engine Optimization)
Ο στόχος του SEO είναι να βελτιώσει την κατάταξη μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό της. Οι ειδικοί SEO ερευνούν λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές και τις ενσωματώνουν στο περιεχόμενο.
Performance Marketing
Το Performance Marketing συμπεριλαμβάνεται στα είδη Digital Marketing και αποτελείται από διάφορες κατηγορίες και τεχνικές που εστιάζουν στη μέτρηση και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των διαφημιστικών καμπανιών. Ουσιαστικά, περιλαμβάνει διαφημίσεις στην Google, οι οποίες αξιοποιούν δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων.
Το Search Engine Marketing (SEM) είναι η πληρωμένη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης, όπου οι επιχειρήσεις πληρώνουν για να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν οι χρήστες ψάχνουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Στο Performance Marketing εντάσσονται και οι διαφημίσεις προβολής (Display Ads), ρόλος τους είναι να εμφανίζονται σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες και μπορούν να είναι εικόνες, βίντεο ή διαδραστικά στοιχεία. Αυτές οι διαφημίσεις στοχεύουν στη δημιουργία αναγνωρισιμότητας και στην προσέλκυση νέων επισκεπτών στον ιστότοπο της επιχείρησης.
Social Media Marketing
Στα είδη digital marketing συμπεριλαμβάνεται το Social Media Marketing, το οποίο αναπτύσσει μια επιχείρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, στοχεύοντας στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας, την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και την αύξηση της επισκεψιμότητας.
Microtargeting
Το microtargeting είναι μια εξελιγμένη μορφή διαδικτυακής διαφήμισης που χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα για να ανακαλύψει τα ενδιαφέροντα ενός συγκεκριμένου κοινού ή ατόμου, με στόχο να επηρεάσει τις ενέργειές τους. Η μικροστόχευση επιτρέπει τη μετάδοση ενός εξατομικευμένου μηνύματος σε ένα άτομο ή κοινό, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Email Marketing
Το Email Marketing επίσης αποτελεί σημαντικό κομμάτι. Παρά τη σύνδεσή του με ανεπιθύμητα μηνύματα, οι επαγγελματίες συλλέγουν email μέσω άλλων καναλιών και προσπαθούν να μετατρέψουν τους παραλήπτες σε πελάτες. Ένα δημοφιλές εργαλείο για τη διαχείριση λιστών και την αποστολή στοχευμένων καμπανιών είναι το MailChimp.
Native Marketing
Ένα από τα είδη Digital Marketing που κάνει την διαφορά είναι το Native Marketing, το οποίο γεφυρώνει τη διαφήμιση με την ενημέρωση μέσω άρθρων που ενσωματώνονται αδιάκριτα στην ειδησεογραφία. Ένα αποτελεσματικό native άρθρο γράφεται από εξειδικευμένους Copywriters, επικεντρώνεται στην ενημέρωση και όχι στην άμεση διαφήμιση.
Το copywriting είναι μέρος του content marketing και αφορά τη δημιουργία κειμένων προσελκύοντας τους αναγνώστες σε ιστοσελίδες, blogs, αναρτήσεις στα social media και διαφημίσεις. Σκοπός του είναι η παραγωγή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου για την προσέλκυση και διατήρηση κοινού.
Video Marketing
Το video marketing είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του content marketing, με κύρια εργαλεία τα Tik Tok videos και τα Instagram Reels, τα οποία σπάζουν ρεκόρ προβολών τα τελευταία χρόνια.
Affiliate Marketing
Από τα δημοφιλέστερα είδη Digital Marketing δεν θα μπορούσε να λείπει το Affiliate Marketing.
Είναι μια στρατηγική όπου επιχειρήσεις συνεργάζονται με ανεξάρτητους συνεργάτες (affiliates) που προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Οι συνεργάτες λαμβάνουν προμήθεια για κάθε πώληση ή ενέργεια που πραγματοποιείται μέσω των προωθητικών τους προσπαθειών.
Remarketing
Το remarketing αναφέρεται στη στρατηγική επαναπροσέγγισης χρηστών που έχουν ήδη επισκεφθεί έναν ιστότοπο ή έχουν αλληλεπιδράσει με μια επιχείρηση, αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει κάποια επιθυμητή ενέργεια, όπως μια αγορά.
Influencer Marketing
Τέλος, το Influencer Marketing είναι μια ακόμη τεχνική του ψηφιακού μάρκετινγκ αξιοποιώντας άτομα με μεγάλη επιρροή στο κοινό, ως μέσο τα κοινωνικά δίκτυα, για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Συνοπτικά τα δημοφιλέστερα είδη digital marketing για το 2024 είναι:
- SEO (Search Engine Optimization)
- Performance Marketing
- Social Media Marketing
- Microtargeting
- Email Marketing
- Native Marketing
- Video Marketing
- Affiliate Marketing
- Remarketing
- Influencer Marketing
Εάν επιθυμείτε να επιλέξετε και να εφαρμόσετε κάποια από τα είδη digital marketing για την επιχείρησή σας, ο Μιχάλης Μπότας, καθηγητής Digital Marketing με πολυετή εμπειρία στον κλάδο, είναι στη διάθεσή σας μαζί με την ομάδα του, DMSS Marketing Agency, για οποιαδήποτε βοήθεια ή επεξήγηση χρειάζεστε.