Scroll Top

Μιχάλης Μπότας: Νευρομάρκετινγκ στο Ιατρικό Μάρκετινγκ… και όμως γίνεται!

Νευρομάρκετινγκ

Στο Νευρομάρκετινγκ ψάχνουμε να βρούμε την τάση, ετσι χρησιμοποιούμε την Νευροεπιστήμη με σκοπό να ανακαλύψουμε τις υποσυνειδητες αποφάσεις των καταναλωτών. Υπάρχουν αρκετά νευροεπιστημονικά εργαλεία τα οποία μπορούν να καταγράψουν ζωτικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού οι οποιες είναι ικανές να τον οδηγήσουν σε μια εμπορική πράξη.

Γράφει ο καθηγητής Digital Marketing Μιχάλης Μπότας.

Μπορεί να συμβεί αυτό στο Ιατρικό Μάρκετινγκ;

Ένα τέτοιο παράδειγμα Νευρομάρκετινγκ συνέβη στο Blind Taste Test με την Coca-Cola και την Pepsi, όπου οι περισσότεροι επέλεξαν στην αρχή την Pepsi λόγω εντονότερης γεύσης και χωρίς να γνωρίζουν κάτι παραπάνω. Ωστόσο, μόλις έμαθαν ότι η Coca-Cola ήταν η άλλη εταιρεία, άλλαξαν την απόφαση τους σε Coca-Cola κάνοντας χρήση χαζών δικαιολογιών. Ετσι ακριβώς γίνεται και στην επιλογή γιατρού.

Παράδειγμα Ιατρικού Νευρομάρκετινγκ

Ας πάρουμε ως παράδειγμα έναν ασθενή ο οποίος αντιμετωπίζει ένα ορθοπαιδικό χειρουργικό πρόβλημα. Ενώ γνωρίζει ότι υπάρχουν αρκετοί νέοι αξιόλογοι χειρουργοί που ειδικεύονται στο πρόβλημα του, ακόμα και αν τους επισκεφτεί όλους προκειμένου να λάβει διάγνωση, στο τέλος θα θα επιλέξει αυτόν που θα έχει τυπωθεί στο μυαλό του ως μεγαλύτερο όνομα, «αν μπορεί και να τον πληρώσει φυσικά».

Πώς όμως επιτυγχάνεται το Brand Name στο Ιατρικό Marketing;

Ας δώσουμε λοιπόν ένα παράδειγμα Branding που συνδυάζει Νευρομάρκετινγκ, Microtargeting και φυσικά Remarketing:

Ιατρικό brand building 

  • Αν ο ορθοπαιδικός χειρουργός καταφέρει να γίνει γιατρός μια ομάδας ποδοσφαίρου, ακόμα και μικρής, «αποκτάει έναν εμπορικό τίτλο».
  • Αν καταφέρει να πάρει τίτλο διευθυντή ακόμα και στην μικρότερη κλινική «αποκτάει τίτλο διευθυντή».
  • Αν προσέχει την εμφάνιση του, ντύνεται με με προσεγμένα κοστούμια, τα οποία δεν είναι ανάγκη να είναι ιδιαίτερα ακριβά, προσέχοντας όμως κάθε λεπτομέρεια στην εμφάνιση, του τότε αποκτάει το «ελκυστικό πλεονέκτημα».
  • Αν βγαίνει σε παράθυρα τηλεοπτικών σταθμών, ακόμα και μικρών ,ίσα ίσα για να προσθέτει εμφανίσεις στην ιστοσελίδα του, τότε «ταυτοποιείται ως αυθεντία»

Οι παραπάνω κινήσεις οι οποίες βασίζονται στο Νευρομάρκετινγκ, αν προωθηθούν σωστά μέσω Digital Marketing, Microtargeting, και Retargeting θα δημιουργήσουν και θα διογκώσουν το Brand Name του γιατρού.

Το πρώτο σκέλος είναι η σωστή και προσεγμένη δόμηση της ιστοσελίδας και των Social Media, έτσι ώστε να φαίνεται η δυναμική όλων των παραπάνω με το που θα πραγματοποιήσει επίσκεψη ο χρήστης.

Ας πάμε από την θεωρία στην πράξη με την χρήση στοχευμένων διαφημίσεων:

  1. Στοχευμένη διαφήμιση του γιατρού με ελκυστική φωτογραφία, την ιδιότητα, τους τίτλους και την εξειδίκευση του.
  2. Στοχευμένη διαφήμιση βίντεο τηλεοπτικής εκπομπής, στην οποία θα μιλάει για την εξειδίκευσή του. Την ίδια ώρα είναι σημαντικό να αναγράφεται στην φάσα η ιδιότητα του ως επικεφαλής ιατρικού επιτελείου της ομάδας ποδοσφαίρου, και η ιδιότητα του ως διευθυντής κλινικής.
  3. Στοχευμένη διαφήμιση από χορηγούμενο άρθρο σε ένα γνωστό website που να περιλαμβάνει μια ελκυστική φωτογραφία, την εξειδίκευση, τις ιδιότητες και το βιογραφικό του.

Νευρομάρκετινγκ και στο βάθος Remarketing

Όλα τα παραπάνω αποτελούν χρήσιμες τεχνικές ώστε να διαμορφωθεί μια αξιόλογη βάση, αλλά χωρίς την χρήση του Remarketing δεν θα καταφέρουν ποτέ να διογκώσουν το brand του γιατρού.

Το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσουμε εναλλασσόμενες καμπάνιες Remarketing ώστε όλοι οι χρήστες που πραγματοποίησαν αλληλεπίδραση σε ένα πρώτο χρόνο με εμάς να συνεχίζουν να μας βλέπουν ώστε να επιτευχθεί οικειότητα.

Όταν ο γιατρός γίνει οικείος ως αυθεντία σε έναν δυνητικό ασθενή τότε έχει επιτευχθεί ο στόχος μας.

Το Νευρομάρκετινγκ μας δείχνει τον δρόμο, χωρίς όμως να υπάρχει ένα σωστά δομημένο σχέδιο μάρκετιγκ και η εφαρμογή στοχευμένου Ιατρικού Digital Marketing βασισμένο στο Microtargeting και ιδίως στο Remarketing το επιθυμητό αποτέλεμα δεν μπορεί να επιτευχθεί.

Ο Μιχάλης Μπότας είναι καθηγητής Digital Marketing, ιδρυτής και επικεφαλής της DMSS Marketing Agency. Δραστηριοποιείται στο ιατρικό μάρκετιγκ από την απαρχή του Digital Marketing στην Ελλάδα, κατέχοντας την πρώτη οργανική θέση επί σειρά ετών σε κορυφαίες αναζητήσεις όπως:

* Ιατρικό Μάρκετιγκ

* Ιατρικό Marketing

* Φαρμακευτικό μάρκετιγκ

* Μάρκετιγκ ιατρείου

* Ιατρικό copywriting

* Προώθηση ιατρείου

* Ιστοσελίδα ιατρείου

* Παραγωγή ιατρικών βίντεο

* Μάρκετιγκ για γιατρούς

H DMSS Marketing Agency και ο Μιχάλης Μπότας προσωπικά βρίσκονται στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια ή επεξήγηση επιθυμείτε.