Το 2023 προβλέπεται να είναι άλλη μια επικερδής χρονιά για την ταξιδιωτική βιομηχανία, καθώς τα ταξίδια αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς. Συνεπώς, η αύξηση αυτή αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ξενοδοχείου να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων να αξιοποιήσουν αυτή τη ζήτηση και να προσεγγίσουν νέο και αναδυόμενο κοινό. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, η εφαρμογή μιας ξεκάθαρης στρατηγικής που θα βασίζεται στις τάσεις του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ για το 2023 είναι ίσως πιο σημαντική από ποτέ. Ποιες είναι όμως αυτές οι τάσεις που επικρατούν εν έτει 2023;
1. Αξιοποιηση της δυναμης του βίντεο
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το βίντεο γίνεται όλο και πιο σημαντικό. Και τώρα το βίντεο σύντομης διάρκειας βρίσκεται στο επίκεντρο. Το TikTok, τα Reels, ακόμη και τα shorts του YouTube παρουσιάζουν σημαντική αύξηση ως προς την απήχησή τους. Το 2023, το βίντεο θα είναι ένας σημαντικός πυλώνας για τις στρατηγικές μάρκετινγκ. Το 90% των επαγγελματιών μάρκετινγκ που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει βίντεο σύντομης μορφής λένε ότι θα διατηρήσουν ή θα αυξήσουν την επένδυσή τους το 2023. Οι επωνυμίες θα πρέπει να ενσωματώσουν στην προώθησή τους τα βίντεο, διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Το μήνυμα είναι σαφές. Το βίντεο είναι μια από τις κορυφαίες τάσεις του μάρκετινγκ ξενοδοχείου για το 2023.
2. Η εξατομικευση ειναι το κλειδί
Πλέον, οι απαιτήσεις και οι επιθυμίες των πελατών είναι εξατομικευμένες και αρκετά συγκεκριμένες. Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα της δημιουργίας ενιαίων στρατηγικών οι οποίες δε βασίζονται στην εξατομίκευση. Αντιθέτως, η δημιουργία προσωποποιημένων προτάσεων για πελάτες με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις τους με το ξενοδοχείο ή τις υπηρεσίες του είναι το μυστικό της επιτυχίας. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών παρέχοντας προσαρμοσμένες εμπειρίες για κάθε επισκέπτη.
3. Χρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως μηχανή αναζήτησης
Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει. Οι νεότερες γενιές στρέφονται ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ερευνήσουν και να αξιολογήσουν τα brands. Και τώρα, περισσότεροι ταξιδιώτες αρχίζουν να προτιμούν το TikTok από το Google για ταξιδιωτική έρευνα. Μάλιστα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν διαφορετικά κανάλια κοινωνικών μέσων για διαφορετικούς λόγους. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι προτιμούν το YouTube για προτάσεις, καθώς το 87% των ανθρώπων συμφωνεί ότι οι δημιουργοί του YouTube παρέχουν προτάσεις που μπορούν να εμπιστευτούν. Και η δύναμη του περιεχομένου TikTok για ταξιδιωτική έμπνευση είναι ήδη εμφανής. Γι’ αυτό, η επέκταση σε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσαρμόζοντας ανάλογα το περιεχόμενο, είναι εξαιρετικά χρήσιμη και μπορεί να αυξήσει σημαντικά το κοινό-στόχο, αν αξιοποιηθεί φυσικά με κατάλληλο κι ελκυστικό τρόπο.
4. Βελτίωση της εμπειριας χρήστη σε όλες τις συσκευές
Όλοι καταλαβαίνουμε τη σημασία της ευχάριστης εμπειρίας των επισκεπτών στο ξενοδοχείο. Ωστόσο, το 2023, η εμπειρία του χρήστη στο διαδίκτυο και σε όλες τις συσκευές, αποτελεί μια κρίσιμη τάση που κάθε digital marketing specialist θα πρέπει να παρακολουθεί. Στις αρχές του 2022, το κινητό ξεπέρασε τους υπολογιστές ως προς την περιήγηση στο Διαδίκτυο. Τώρα, οι αναζητήσεις από κινητές συσκευές αντιπροσωπεύουν το 60% του όγκου αναζητήσεων. Επομένως, η κάλυψη των προσδοκιών και των απαιτήσεων των ταξιδιωτών της νέας γενιάς και η βελτίωση της εμπειρίας χρήστη σε όλες τις συσκευές είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Μερικές βασικές τάσεις ως προς τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη που είναι σημαντικό να εφαρμοστούν για το 2023 είναι ο μινιμαλισμός, ο περιορισμός των παρεμβατικών διαφημίσεων, η χρήση κινούμενων στοιχείων και βίντεο για την δημιουργία αφοσίωσης, και η έμφαση σε χρώματα που «τραβούν» την προσοχή.
5. Δημιουργια ολοκληρωμένων καμπανιών με χαρτογράφηση της πορείας περιήγησης του επισκέπτη
Καθώς προστίθενται περισσότερα κανάλια και δίοδοι επικοινωνίας, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν τα σωστά σημεία επαφής με το δυνητικό πελάτη την κατάλληλη στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο, θα μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πιθανούς πελάτες, αντί να παρέχετε απλά πληροφορίες χωρίς κάποιο αποτέλεσμα. Η χαρτογράφηση της πορείας περιήγησης του επισκέπτη δημιουργεί μια οπτική εικόνα του πώς νιώθει, ενεργεί και σκέφτεται ο πελάτης σας καθ’ όλη τη διαδικασία της έρευνας μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει να προχωρήσει σε κράτηση. Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες σχεδιάζουν, ερευνούν και αξιολογούν μπορεί να σας βοηθήσει να διαμορφώσετε μια ισχυρή βάση ενώ χτίζετε τη στρατηγική μάρκετινγκ ξενοδοχείου. Καθώς η πλειοψηφία των επισκεπτών αναμένει τώρα μια εξατομικευμένη εμπειρία, η χαρτογράφηση αυτή μπορεί επίσης να βοηθήσει στη δημιουργία ολοκληρωμένων καμπανιών που βασίζονται στην τμηματοποίηση και την εξατομίκευση.
6. Διαμόρφωση καμπανιών που να βασίζονται σε μετρησιμα δεδομένα
Η ανάδυση του Google Analytics 4 δημιουργεί νέα δεδομένα ως προς τη μέτρηση των αναλυτικών στοιχείων για τους επαγγελματίες digital marketing. Με τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου και την έμφαση στη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, διαμορφώνεται μια ξεκάθαρη εικόνα για το πώς βρίσκουν οι δυνητικοί επισκέπτες το εκάστοτε ξενοδοχείο, πώς αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας, πώς κάνουν κρατήσεις και επιστρέφουν για περισσότερες πληροφορίες.
7. Αξιοποίηση της δυναμικης των influencers
Η βασιλεία των influencers συνεχίζεται—και παρόλο που η συνεργασία με influencers δεν είναι πια νέα, εξακολουθεί να είναι έναισχυρό όπλο των digital marketing specialists. Το 93% των marketers έχουν πλέον χρησιμοποιήσει influencers στις καμπάνιες τους. Οι μικροί και nano-influencers θα είναι επίσης μια εξαιρετική προσθήκη στις στρατηγικές μάρκετινγκ. Αυτοί οι μικρότεροι παράγοντες επιρροής θεωρούνται πιο αυθεντικοί και αξιόπιστοι—αξίες που έχουν απήχηση σε νεότερο κοινό. Επιπλέον, είναι και πιο προσιτοί από οικονομικής άποψης.
Το 2023 φαίνεται να είναι μια ακόμη επικερδής χρονιά για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία και αξιοποιήστε τις νέες, αναδυόμενες τάσεις του μάρκετινγκ ξενοδοχείου για να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικές καμπάνιες, να βελτιώσετε την ικανοποίηση των πελατών και να προωθήσετε την ανάπτυξη του ξενοδοχείου σας. Με μια σαφή στρατηγική, οι ευκαιρίες για επιτυχία είναι ατελείωτες. Η εταιρεία DMSS Marketing Agency του καθηγητή Digital Marketing Μιχάλη Μπότα, αξιοποιώντας κι εφαρμόζοντας σε κάθε καμπάνια τις πιο ελκυστικές τάσεις του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ για το 2023, μπορεί να εκτοξεύσει την επιτυχία του ξενοδοχείου σας στα ύψη!